We hebben de Hari Krisna als buren - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van roadtoconstantinopel - WaarBenJij.nu We hebben de Hari Krisna als buren - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van roadtoconstantinopel - WaarBenJij.nu

We hebben de Hari Krisna als buren

Door: Charlie en Jerome

12 Augustus 2006 | Hongarije, Boedapest

Hallo iedereen, na een wachtrij van 3 kwartier hebben we eindelijk een internetverbinding gevonden. We zitten momenteel op het Sziget Music Festival 2006. Vandaag zullen zn 350.000 andere festivalbezoekers ons vergezellen op dit festival. om een kleine indicatie te geven 350.000 mensen is ongeveer half Amsterdam. Het is weer even groots als vorig jaar. we hebben inmiddels van goede muziek genoten en zullen dit vanavond voortzetten met namen als Progody, Radiohead, Franz Ferdinand, Guru, Green Lizard, Relax, scisor sisters, heel veel lokale bands en nog veel meer. s avonds na de optredens op de 60 verschillende podia barst het feest hier iedere avond helemaal los. Disco, Clubs, Cafes, barretjes en karaoke echt van alles en voor ieder wat wils. Het is zeker een aanrader voor diegene die van muziek en de festival sfeer houd. De prijzen liggen hier redelijk laag. je kan hier lekker en gezond eten voor niet al te veel geld en het bier is 1 euro 20 voor een halve liter.

De eerste dag in budapest was hectisch. we stapten om 5 uur s ochtends uit onze nachttrein vanuit Belgrado. Jerome kent de weg inmiddels wel een beetje in Budapest dus slechts een uur later stonden we al op het festival terrein. Nu moesten we alleen onze tent nog ophalen bij Dora, voor diegene die dit niet wist we hadden onze 16 kilo wegende 6 persoons gezinstent opgestuurd met de post naar Dora, een vriendin van Jerome. Dit heeft ons erg veel gesjouw bespaard en we zijn dora hier ook erg dankbaar voor. Charlie heeft de spot voor onze tent uitgezocht en bewaakt terwijl Jerome naar het centrum van Budapest is afgereisd om de tent op te halen. Dora zelf kon de tent niet komen brengen dus heeft Eva het buurmeisje van Dora de tent weggebracht. Daarna is Eva met ons naar het festival terrein afgereisd. na de tent te hebben opgezet zijn we het festival gaan verkennen. rond een uur of 2/3 heeft roel zich geinstalleerd in onze tent/villa waarna het festivalleven officieel is begonnen.
Onze tent staat op de perfecte spot. onder een boom (beter als vorig jaar pal in de zon) in een rustige omgeving (ook beter dan vorig jaar). we staan midden op een pleintje met de Hari Krisna, Greenpeace, Fair trade en een of andere Wikka groepering. we worden ieder ochtend wakker met het gezang van de Hari Krisna waarna we een lekker gratis kopje koffie gaan halen bij de Fair trade organisatie en om 14.00 uur kun je een gratis maaltijd halen bij de hari krisna, ze vragen slechts een donatie.

Na het uitgaansleven en het centrum van Skopje verkend te hebben, hebben we een nachttrein genomen naar Belgrado. Hier hebben we 1 dag doorgebracht omdat we s avonds pas een nachttrein naar Budapest konden pakken. Belgrado was totaal anders dan we verwacht hadden. Wij hadden een niet erg welvaarende stad verwacht waar de sporen van de oorlog nog steeds zichtbaar waren. het tegenover gestelde bleek waar te zijn. Belgrado is een jonge, redelijk welvaarende, bruisende studentenstad waar het erg plezierig was een dagje door te brengen. We hebben wat gebabbeld met een servische student en die vertelde dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van Belgrado. dit komt uiteraard doordat de stad altijd negatief in het beeld is geweest door de oorlog. maar hij gaf ook toe dat de stad veranderd is de laatste tien jaar. Voor diegene die geintereseerd is in de Balkan is Belgrado zeker de moeite waard om eens te bezoeken.

Jullie horen t wel. we zitten hier goed. verwacht dan ook geen berichtje via de site meer vanuit Sziget want de wachtrij is erg lang. we hopen na dit festival naar Munchen te komen om daar een nachtje door te brengen. dan plaatsen we wel weer een berichtje.

We zien jullie over een klein weekje weer terug. we zijn benieuwd naar Thomas zijn nieuwe looks (roel heeft ons al een beetje ingelicht) We zijn benieuwd naar de tuin, de eend en hoe jullie deze zomer hebben doorgebracht.
(jerome) Ome Rinus nog van harte gefelliciteerd met uw 50ste verjaardag.

• 12 Augustus 2006 - 18:32

Noeska:

Handig, zo'n gratis wekker van de Hari Krisna :D
    En dan nog lunchen bij die mensen ook! Strax willen ze nog dat jullie je bij hen aansluiten hehe.
    Niet verdwalen op Sziget, er zijn echt mega veel mensen zo te horen :O
    Houdoe

• 12 Augustus 2006 - 19:08

Jill:

Veel plezier nog XD jullie alle drie :)

• 12 Augustus 2006 - 20:24

Mendy:

Doe Roel de groeten van me :P

xX <33 Mendy

trouwens, veel plezier daar :P ben best wel jaloers. maja :P

• 12 Augustus 2006 - 20:32

Roel:

Klinkt zwaar relaxed mannen! Geniet er van!

• 12 Augustus 2006 - 21:14

Mertje:

klinkt zeker indrukwekkend .. en de gratis koffie doet het hem uiteraard.

• 12 Augustus 2006 - 21:57

Oranje Boven:

Krisna krisna
    Haari Raama

• 12 Augustus 2006 - 22:12

Toos & Jan:

het lijkt ons dat jullie een beetje beland zijn in de alternatieve hoek. Niks mis mee trouwens een beetje aardig zijn voor elkaar en de rest van de wereld is best okee. Jullie trip raakt op het eind en we zullen blij zijn jullie weer terug te zien. Wij hebben ook net een week vakantie achter de rug, no kids, ideaal daar wordt je weer mens van (alhoewel we zouden ze ook niet willen missen maar even zo achter het behang geplakt voor een week moet kunnen) We hopen dat jullie ergens volgende week kunnen laten weten wanneer je denkt thuis te komen. Nauwkeurigheid is nu nog veel gevraagd maar het zou leuk zijn het op tijd te weten( 1 dag vooraf misschien) Mogelijk kan Jan er dan wel bij zijn want het vertrek liep ook al in de soep voor hem....

Geniet nog even en bedenk dat de mensen die het beter hebben dan jullie het lang niet slecht hebben.

Ciao

• 13 Augustus 2006 - 09:52

Toos:

Lief van jullie dat jullie 3 kwartier in de rij hebben gestaan voor het thuis front,ga niet van jullie geloof af (Hari krisna) Nog heel veel plezier alle 3

• 13 Augustus 2006 - 12:46

Dirk:

veel plezier en hou die gekke roel een beetje in bedwang doewie en niet met die gekke mense naast jullie deserteren hey

• 13 Augustus 2006 - 18:28

Wim:

rockers ik heb via roel zijn sms al vernomen dat jullie al meer gedaan hebben op sziget als vorig jaar jullie raken daar al aardig thuis leuk vind ik dat laat je gemoedelijk door alle kulturen mee varen en geniet van het onbekende geweldig mannen geloof me ge leert er meer dan op school this is real live was ik maar daar volgend jaar kom ik ook denk kwit wel zeker geniet van al dat uitgebreide pluimaze van mensen en gebruiken blef nun brabander dan hedde ok goeie invloed op jeel de kultuur vuel leut en oew doe

• 13 Augustus 2006 - 19:20

Rien:

Leuk dat jullie weer op je oude stekje Sziget zijn terechtgekomen. In Holland heeft de zon plaatsgemaakt voor de regen. Met de camper van Rien, met alle Dijkjes, een middag rondgetourt in Zeeland. Maurice heeft in een tijd van 13,... sec. de bel geluid van "Glij hem in de Vliet" Is op dit moment zijn innerlijke kant ook aan het benatten. Ik geniet nog even van de rust in huis, zonder alle trommel geluiden. Laat op tijd weten wanneer je in Roosendaal arriveert. Groetjes aan Dora en fam.

Rien

• 13 Augustus 2006 - 23:44

SHENA:

hoi schatten
    laat jullie niet bekeren door de hara want dat THOMAS zijn koppie kort is dat is al erg zat de hara is kaal met staartje de kleur oranje is de kleur van ROEL al van baby af aan maar stuur hem toch maar naar huis straks veel plezier met het elastiekspringen
    doei SHENA

• 15 Augustus 2006 - 18:43

MA Rianne:

Hoi travelboy's jullie komen morgen naar huis, volgens mijn aanvinken klopt dit. Wij zijn benieuwd hoe laat/vroeg we jullie van het station kunnen ophalen. Liefs en tot over enkele uurtjes

• 16 Augustus 2006 - 17:03

Beash:

en stiekem ben ik blij dat jullie weer thuis gaan komen, lekker knus weer allemaal samen. maarja over 2 weken gaan adje en ik dan weer genieten van 2 zon over goten weken op gran canaria. en jeromeke volgend jaar doe ik okk mee.

• 16 Augustus 2006 - 17:39

MA Rianne:

Helaas mijn geduld wordt nog even op de proef gesteld, want enkele uurtjes worden nog enkele daagjes.Genietze nog deze laatste dagen travelboy\'s, tot gauw lieve groetjes en een dikke knuffel(s)