Dichtbij Istanbul maar toch ook weer niet - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van roadtoconstantinopel - WaarBenJij.nu Dichtbij Istanbul maar toch ook weer niet - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van roadtoconstantinopel - WaarBenJij.nu

Dichtbij Istanbul maar toch ook weer niet

Door: Charlie en Jerome

03 Augustus 2006 | Griekenland, Kérkyra

Hallo,

De 4 dagen Corfu vlogen voorbij. Corfu was een mooie tussenpauze in al de stedentrips. Corfu is the place to be to have some party. zoals we al verteld hadden, waren we aangeland op een soort van low budget resort The Pink Palace. het waren 4 dagen van feesten en strand. oohw jah we hebben de 3de dag met 2 canadezen en een UKer 5 quads gehuurd. het paste niet helemaal binnen de low budget backpack princiepes maar het was zeker de moeite waard. we zijn het hele eiland gaan verkennen op die dingen; Corfu town, de stranden, de bossen en bergen en nog wat kleine dorpjes. We waren alle 5 zeker op de hoogte van hoe een dergelijk apparaat tot het uiterste te drijven. we hebben namelijk 2 keer de hulp van monteurs moeten inroepen om de qauds te repareren. (de schuldigen waren 1 canadees en jerome). de 4de dag hebben we na een laatste kelk Mythos bier het eiland verlaten. dit was nog niet zo makkelijk als gedacht. we hebben er aan gedacht om de oversteek naar albanie te doen. maar aangezien zowat alle albanezen die werkzaam zijn in Italie dezelfde oversteek willen maken naar hun vaderland in deze heerlijke zomer was dit praktisch onmogelijk. achja je moet je een beetje aan weten te passen aan de omstandigheden.

Aangekomen op Igoumenitsa stuiten we op het volgende probleem DE JUISTE TREINVERBINDINGEN IN GRIEKENLAND ZIJN UITERMATE SLECHT EN ZELDZAAM. De grieken hebben voornamelijk bussen als openbaar vervoer en rails is er zeldzaam. in Igoumintsa zijn we in een nachtbus naar Athene gereden. jaja jullie lezen het goed, dit bericht komt uit Athene. we nemen vannacht de nachttrein naar Istanbul. altands dat is de planning. we gaan deze reis met zn 4e maken, we kwamen stom toevallig 2 spaanse gasten tegen die we eerder onze reis ook al tegenkwamen in de Pink Palace (dit zijn dus niet de spanjaarden die in Rome woonachtig zijn) hier in Athene hebben we de Acropolis gezien. dus erg vonden we het niet om in athene te moeten wachten op de juiste trein. onze planning was om nu op de trein naar istanbul te zitten maar de grieken maken het graag verwarrend voor de toerist. het centraal station van athene word ook wel Larissa station genoemd. laat er nou ook een dorp of stadje in griekenland zijn dat zo heet. erg verwarrend allemaal. dit griekse grapje heeft ons een peperdure taxirit gekost. we wilden ons haasten om de trein te halen, dus vroegen we de chauffeur om een beetje te pushen. hij verstond hieronder met 190 km/h over drijfvlakken te gaan rijden. eenmaal aangekomen hoorden we van dat griekse grapje. bad luck. maar we hopen jullie het volgende berichtje vanuit istanbul te sturen.

Nogmaals bedankt voor alle berichten. het doet ons erg goed deze te lezen.

Groetjes uit Athene.

• 03 Augustus 2006 - 18:03

Dirk:

begin dan op beroemde toeristische dingen te tuffen en te bevuile wees een toerist zeg ik je !!!!!!

• 03 Augustus 2006 - 18:17

MA Rianne:

Hoi reislustige travelboys,wat een reis zeg die jullie maken.Toch maar goed dat we niet van te voren weten b.v. van die 190km per uur.Van onze techneut Jerome kun je verwachten dat die quad het niet blijft doen Zorgen jullie dat je op tijd op Ziget bent daarna kan de terug reis beginnen.Genieten doen jullie wel nog heel veel plezier en leuke ontmoetingen op jullie reis.Dikke knuffel en liefs van thuis

• 03 Augustus 2006 - 19:20

Toos & Jan:

Hoi mannen jullie maken wel wat mee, maar kijk wel uit wij willen jullie graag heel terug.En van dat low budget dat gelooft niemand 2 van die gasten die een maand lang door Europa gaan, de allermooiste stranden hebben bezocht wereld steden hebben gezien dat is volgens ons lulkoek dus...Menig miljonair is niet geweest waar jullie al zijn geweest
    Hopelijk blijft de rest van de trip net zo vermakelijk maar weet wel dat van jullie trip inmiddels het grootste deel erop zit dus ik zou nog maar wat harder gaan genieten van al dat moois wat jullie meemaken.

Ciao.

• 03 Augustus 2006 - 21:44

Noeska:

jullie halen Istanbul!!!
    (doe dat nu niet, anders heb je geen excuus om volgend jaar weer te gaan)
    Maarre.. zo te horen wordt die reis van jullie alleen maar beter en beter dus geniet er nog van zolang het nog duurt:D
    Groeten

• 04 Augustus 2006 - 11:35

Foto's:

Waaaaaaaar blijven die foto's!!!!!!!

• 04 Augustus 2006 - 14:09

Fernando En Frans:

Gisteren over twee weken moeten jullie weer thuis zijn houd je daar wel rekeningen mee want de kaart geld is voor een maand, nou zijn vader en moeder goede spondors maar ze zullen jullie nog is geen maand bij betalen.
    Let goed op maar we genieten elke keer maar weer dat er een reis verslag komt
    We zien jullie
    De mooi oomse

• 04 Augustus 2006 - 16:39

Beash:

al over de helft met jullie vakantie geniet er van mannen

• 04 Augustus 2006 - 18:34

Wim:

ha die mannen leuk om weer een berichtje van jullie te lezen doe maar rustig aan nie haaste want dan vergeet je te genieten pracht trip!veul leut en heu ouw doe wim

• 04 Augustus 2006 - 18:49

Shena:

hoi trotters wauw op naar ISTANBUL tof al zal de drukte daar jullie wel op jullie dak vallen na een rustig Corfu maar laat jullie dan lekker verwennen in een Hamman kost niks en goed voor jullie vermoeide lichaam en geest zeker doen ook de blauwe Moskee niet vergeten en het paleis van de Sultan met zijn HAREM kun je zien hoe die genoot van zijn 100derde vrouwen jammer jongens tegenwoordig mag dat niet meer en als toetje nog een waterpijp dan kan Istanbul volgens mij niet meer stuk
    doei SHENA

• 06 Augustus 2006 - 09:08

Shena:

he mannen waar zijn jullie nou?

groetjes Shena