Feel like a P.I.M.P in Macedonia - Reisverslag uit Skopje, Macedonië van roadtoconstantinopel - WaarBenJij.nu Feel like a P.I.M.P in Macedonia - Reisverslag uit Skopje, Macedonië van roadtoconstantinopel - WaarBenJij.nu

Feel like a P.I.M.P in Macedonia

Door: Charlie en Jerome

06 Augustus 2006 | Macedonië, Skopje

Erg jammer, maar de target van deze trip is niet bereikt. dit komt doot het missen van de trein zoals we jullie in het vorige bericht al verteld hebben. we hadden het nog kunnen halen naar istanbul maar dat zou dan maar voor 1 nacht en 2 magere dagen geweest zijn aangezien de treinreis Istanbul/Budapest 32 uur duurt. dit had ons teveel gehaast opgeleverd en daarom hebben we ervoor gekozen om na Athene via Thesaloniki naar het noorden te trekken. we zijn dan nu ook aan geland in Macedonie.

Je zit in de trein naar het noorden maar heb nog geen idee waar je die nacht zult slapen. kiezen we voor belgrado, het schitterende lublijana (24 uur treinen) of stappen we uit in Skopje? wat heeft Skopje nou te bieden? volgens de lonely planet alleen een goed nachtleven. In de trein kwamen we in gesprek met Martin een jongen die studeert in Athene maar Macedonieer is van origine. hij vertelde ons over het nachtleven en het goedkope goede eten. Na enige tijd overtuigde hij ons een kijkje te nemen in Skopje. Zouden we geen slaapplaats vinden, konden we altijd 2 uur later nog een trein pakken verder het noorden in.

Dat we deze jongen gesproken hebben is zeker een geluk. Skopje is supergaaf. We zijn hier hoogstwaarschijnlijk de enige toeristen en de prijzen liggen erg laag. het geld vliegt hier je portomonai uit, alleen jammer voor de verkopendepartij dat het geen donderwaard is. even om jullie een indicatie te geven: we ontbijten, lunchen en dineren in de chiquste restaurants en we hebben een kamer voor ons 2e. het voelt totaal niet lowbudget aan. een uitgebreid diner met alles erop en er aan kost ongeveer 5 Euro. Het is ook heerlijk om hier fooien te geven. je geeft de ober een fooi van 50 Dinar (nog geen euro) en hij kijkt je met verbaasde grote ogen aan en zegt "for me??!!??" ik bedoel waar vind je dat. dat we de enige toeristen zijn hadden we wel verwacht. maar de vriendelijkheid van de mensen is voor ons totaal onverwacht. in eerste instantie hadden we 1 nacht geboekt om te kijken wat het was. na de kamers en het menu gezien te hebben, hebben we ons snel naar de receptie gehaast om er 2 extra bij te boeken. we gebruiken deze stop in Skopje om effe goed te relaxen en uit te rusten voor we het festivalterrein van Sziget betreden. ook omdat we wat maagkrampen en ons erg vermoeid voelen is dit het beste. De stad Skopje leent zich hier perfect voor. echte must-seen bezienswaardigheden heeft de stad niet en 't is gewoon lekker om in de stad rond te slenteren een beetje te shoppen en oohw jah we hebben voor het eerst TV op onze kamer dus. lekker op bed liggen is ook geen straf.

Ignatio and Mario, Hey guys how are you. this typing is for you. We are in Skopje Macedonia at the moment. we made it to Athenes as well and after leaving you in Roma we went to Corfu, Greece. we didn't make it to Istanbul thanks to the Greek Rail ways. the time in Bologna and Roma was great guys. we hope to see you again.
Thanks for the textmessage bytheway.
Holla at ya boyz Jerome and Charlie.

Hoe is het in Nederland? hoe was het spuitbal? heeft team Meesters nog een beetje gescoord? is de tuin bij huize knoot al afgerond? welke kleur heeft de eend bij huize Moosdijk nou precies? Missen jullie ons een beetje (of kunnen we een maandje bij boeken) en hoe ist uit gaansleven in Roosendaal en Breda nu wij er niet zijn?

Het is inderdaad waar dat we over de helft van onze trip zitten. we zien jullie snel. en blijf die gave berichtjes plaatsen.

Szia, Charlie en Jerome

• 06 Augustus 2006 - 14:04

Charlie En Jerome:

We zullen jullie zo snel mogelijk fotos laten zien via de site. maar het is erg moeilijk om dit onderweg te doen.

• 06 Augustus 2006 - 15:07

Wouter:

he mannen, lees ik het nu goed, jullie zeggen dat de target van de trip niet is bereikt. Betekent dat dat jullie niet naar Sziget gaan?? Dat lijkt me jammer. Voor de rest nog veel plezier op reis. Hier in nederland is alles goed, het uitgaansleven gaat ook door zonder jullie :)
    Tot over een poos.
    Groeten,

Wouter.

• 06 Augustus 2006 - 16:22

MA Rianne:

he travelboys niks jammer dat de target niet is gehaald.Jullie hebben een ongelooflijke fijne tijd en ontmoetingen gehad dat is meer waard als een moment in Istanbul verblijven.Wat het gemis betreft,het is dat je er over begint???? Maurice geniet super van het eenigst kind zijn,hij word erg verwend ja met een kun je je toch wel wat meer permiteren . Nou ik ben al weer aan het aanvinken wanneer we je eindelijk op mogen halen.Wat het spuitbal betreft, lees je de berichtjes wel goed !!!?Nou de tuin ligt op jou goedkeuring te wachten.Nu nog een dag of tien, het is goed om er eens wat rust in te lassen want het zal wel heftig worden op Sziget.Als je Dora ziet doe ze de hartelijke groeten van ons we hopen dat ze nog eens stoofstraat 2 aan doet.Ons Pa zijn vakantie zit er weer op,maar morgen gaat hij weer beginnen maar gaat direkt snipper dagen vragen het is toch wel erg gezellig thuis.En hoe gaat het tussen jullie zo lang al op elkaars lip elke dag?Hebben jullie nog geen onenigheid gehad?Nou reislustige avonturierende knullen ik heb toch mooi voor een leeskwartiertje gezorgd nu je toch in Skopje het rustig aan doet. Die maagkrampjes zit er niet iets in de e.h.b.o.tasje of even langs een drogist gaan laat me wel even een berichtje of de kramp weg is.Het leeskwartiertje word wel een halfuurtje als ik zo door ga,dus de rest vertel ik over een dag of tien persoonlijk.Nou lieve knullen ik hou van jullie geniet ze daar nog doe Roel de groeten zodra je hem ziet,Wel schitterend dat de travelboy van vorig jaar zich nog een weekje aansluit bij jullie het gaat jullie goed heel veel lieve dikke knuffels van thuis het word bijna een leesuurtje de groetjes en tot gauw

Rien Marianne Maurice

• 06 Augustus 2006 - 18:02

Toos En Jan:

Bij ons is de rust nu totaal zelfs Anoeska is weg, die is een week paard rijden in de Ardennen Dus bij ons is het stilletjes maar ook wij vermaken ons wel deze week. De eend is nog lang niet toe aan het krijgen van een kleur dat wordt pas over een paar maanden of zo een hot item, we kunnen er nu nog over debatteren, zwart, groen met grote gele bloemen of misschien gewoon oranje of donkerrood, we zien wel. Jullie trip is dus even in een fase van uitrusten beland, geen gekke plaats met al die middeleeuwse prijzen, je waant je niet als god in Frankrijk maar Als god in Skopje. Hopelijk beginnen jullie lekker uitgerust aan het festival want dat is volgens ons ook erg vermoeiend. We tellen de dagen inmiddels ook af om jullie weer thuis te zien maar geniet er nu nog even van dan kun je er
    weer een jaartje tegenaan

Ciao

• 06 Augustus 2006 - 18:03

Oetlulletje:

wat is een P.I.M.P

• 07 Augustus 2006 - 11:08

Shena:

nou mannen toch wel jammer van Istanbul maar een goed reisdoel voor misschien volgend jaar wat dacht je reis door turkije cultuur daar is geweldig wij maken jullie wel warm hiervoor met een luchtbalon over de grotwoningen en zo komt goed schatjes ROEL is bezig met de laatste voor bereidingen treinkaart en zo hij zit te springen om jullie rust te komen verstoren dus geniet nog maar even van jullie samen of misschien kun je in Skopje een paar goedkopen oordoppen kopen
    he miljonairs geniet nog en een goede reis naar SZIGET

SHENA

• 07 Augustus 2006 - 11:23

Roel De Kapper:

Hey stelletjuh mafkezen van me niet al jullie geld daar op maken want jullie gaan un zware vermoeiende week sziget festival tegemoet (altans daar ga ik voor zorgen;)).

het uitgaansleven in rdaal en breda is zwaar onder nivau gedaald sins jullie um gepeerd zijn dus ik ben bli9j dat ik de 9e van augustus mijn karkas weer bij dat van jullie voeg.

jerome ik hoop dat je je voeten gewassen hebt voor je de tent in gaat anders pak ik nog ff gauw me gasmaskertjuh in.
    wahaha neej joh das maar gekheid;).

nou see you guy's in budapest and rock on!!!

• 07 Augustus 2006 - 12:26

Thomas:

Ook ik zal maar weer eens wat van me laten horen. Ik weet niet of het al gezegd is maar Team Meesters werd 4de dankzij mij..... hehe

Natuurlijk is het uitaansleven zo verschrikkelijk saai zonder jullie dat ik me alleen nog maar kan bezatten in het cafe hehehe

o als laatste nog even ter informatie als jullie terug komen zul je merken dat de restyle begonnen is aangezien ik donderdagavond ben gaan winkelen en vandaag naar de kapper ga. Zowel ik als jullie zullen het allemaal wel zien.

Nog een fijne trip en vergeet niet de film "Hostel". Dat is daar ook ergens in de buurt

Geniet ervan en nog veel plezier.

Met vriendelijke groet

Thomas

• 08 Augustus 2006 - 15:05

Beash:

pimp motha fockers.

• 08 Augustus 2006 - 20:12

Wim:

ha die mannen roel die kommter aan hij staat te trappelen van ongeduld kan bijna nie meer slapen haha zijn jullie dur ok al of nog nie ik hoor het nog wel veul leut op sziget en heu ouw doe he

• 09 Augustus 2006 - 10:18

Laurens:

nou dudes. je target niet halen is in de zakelijke wereld heel normaal. je target aanpassen op de omstandigheden wordt het vaak genoemd en er wordt niet vreemd naar omgekeken. heel veel plezier!!!!

• 10 Augustus 2006 - 21:47

Wim:

ha de mannen roel is ook aangekomen maar dat hebben jullie vast al gemerk volgens roel staat de tent en hebben jullie vannacht lekker geslapen ook al weet je dat zelf niet meer haha vanavond gaan jullie voor de tweede ronde dus mannen veul festival plezier en tot hores ouw doe

• 11 Augustus 2006 - 09:00

Dirkie:

Schraal schraal schraal .... ben maar aan een ex begonnen , ik heb gekke ticks omdat ik niet repeteer en ik heb zin in klem zuipe , dus kom snel terug doewie en neem roel heel mee terug please groetjes dirk

• 11 Augustus 2006 - 16:45

Shena:

hoi hoe is het daar stelletje zuipschuiten lekker weer daar hier niet hoor is Dora ook bij jullie veel fun nog en tot over een week

DOEI shena

• 11 Augustus 2006 - 20:18

Noeska:

Zozo... al die verhalen bij jullie toch; PIMP jaja waar zijn alle vrouwen dan ;)
    ik heb ook een fantastische vakantie gehad, ben zelfs niet van mn paard gedonderd.
    Alst goed is zitten jullie nu op Sziget dus HEB LOL GENIET ER VAN
    tot over een week ofzo!!